CHARAKTERISTIKA ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU
Naše mateřská škola pracuje podle školního vzdělávacího programu, který nese název
„Cesta za duhou“
Duha na konci cesty znamená uzavřený okruh všech vědomostí, návyků a znalostí, potřebných k vytvoření kompetencí, které dítěti umožní jeho úspěšný vstup do další etapy dětství – zahájení povinné školní docházky.
Tyto vědomosti, zkušenosti a znalosti jsou ovšem dětem předkládány takovým způsobem, aby si na ně děti přišly samy. Uplatňujeme zejména metodu situačního učení, kdy využíváme přirozené zvědavosti dětí a jejich touhou objevovat a zkoušet stále nové věci. Paní učitelky navodí potřebnou situaci a potom už jenom citlivě navádí děti k těm správným cestičkám, kterými dojdou k vytčenému cíli. Pokud se dítě napoprvé zmýlí, není hned usměrňováno správným směrem, protože z vlastních chyb se nejlépe učí a dítě si potom lépe pamatuje správnou cestu k úspěchu. Preferujeme myšlenku, že i špatný pokus je vlastně zdravý a užitečný. Samozřejmě, že v rámci vzdělávání jsou uplatňovány i ostatní neméně důležité formy a metody vzdělávání, ať se jedná o prožitkové učení, spontánní sociální učení, kdy jsou všechny zaměstnankyně mateřské školy dětem příkladem. Všechny formy vzdělávání se snažíme využívat vyváženě, navzájem je propojujeme a jejich prostřednictvím chceme vytvořit u dětí klíčové návyky.
Cílem celého kolektivu mateřské školy je vytvořit dětem pohodové prostředí, zázemí, kde se budou děti cítit bezpečně, sebevědomě, prostor k seberealizaci, k jejich individuálnímu rozvoji a k všestrannému rozvoji jejich jedinečné osobnosti.